Tamara Pomoriški
divadelní režisérka, umělecká vedoucí
Tamara studovala obor Světová literatura a teorie literatury na Filologické fakultě Bělehradské univerzity a následně absolvovala obor Divadelní režie na katedře Alternativního a loutkového divadla Akademii múzických umění v Praze. Více než deset let se věnuje převážně divadelní tvorbě s mládeží. Je autorkou několika rozhlasových her, které napsala pro Český rozhlas. V roce 2013 také zdramatizovala knihu Jana Hergeta: Laďka Kozderková – Lady muzikál, kterou Západočeské divadlo v Chebu uvedlo ve svém repertoáru pod názvem Psáno do písku. Jako režisérka připravila řadu inscenací v divadelních souborech Studia Ypsilon, NoD Praha, nebo Divadla X10. Od roku 2019 zastává pozici umělecké vedoucí Divadla Paměti národa, které je součástí organizace Post Bellum. Kontinuálně se zabývá rozvojem metodologických koncepcí dramatické výchovy a jejich využití v moderním vzdělávacím systému výuky dějin 20.století. Činnost a metodiku Divadla Paměti národa pravidelně prezentuje i na mezinárodních vzdělávacích konferencích a divadelních festivalech. V roce 2023 ve spolupráci s holandským divadlem Theater Na de Dam a Pražskou taneční konzervatoří režijně připravila unikátní inscenaci Paměť jsme my: Silnice č. 19, která je součástí repertoáru profesionálních inscenací Divadla Paměti národa.
Walter Nagy
koordinátor
Walter absolvoval Divadelní fakultu Vysoké školy múzických umění v Bratislavě. Během studií se účastnil studentských stáží na Filozofických fakultách Univerzity Karlovy v Praze a ELTE v Budapešti. Již jako student se zabýval fenoménem „dokumentárního divadla“ a principy dokumentaristiky využívané v divadelním umění. Od roku 2008 pracoval v Institutu dokumentárního filmu v Praze jako koordinátor projektu East Silver Caravan – zaměřeného na mezinárodní festivalovou distribuci autorských dokumentárních filmů ze Střední a Východní Evropy. Autorsky se podílel na audio-dokumentu Příští stanice hlavák (2022) pro Český rozhlas a taky spolupracoval na postprodukci filmu Vitalye Manského a Yevhrena Titarenka: Východní fronta (2023) pro českou filmovou společnost Hypermarket Film. Jako distribuční a festivalový agent pro filmovou společnost ERA Production pracuje na festivalové strategii a distribuci středometrážního filmu režiséra Ivo Bystřičana: Neviditelné krajiny (2022). Do Post Bellum nastoupil v červnu 2023 jako koordinátor Divadla Paměti národa.
Divadelní lektoři:
Daniela Jirmanová
lektorka divadelního kroužku v Ostravě (Národní divadlo moravskoslezské)
Daniela vystudovala divadelní vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Po přestěhování z Prahy do Ostravy pracovala jako divadelní dramaturgyně v Divadelní společnost Petra Bezruče a v Divadle loutek Ostrava. Od září 2020 je vedoucí Ateliéru pro divadelní vzdělávání při Národním divadle moravskoslezském.
Tomáš Jirman
lektor divadelního kroužku v Ostravě (Národní divadlo moravskoslezské)
Tomáš je absolventem Katedry činoherního divadla (obor herectví) na pražské DAMU. Působil v divadlech v Olomouci, Šumperku a od roku 1983 je členem činoherního souboru Národního divadla moravskoslezského v Ostravě. Kromě hraní se věnuje i režii – divadelní a rozhlasové. Jako interpret i režisér pravidelně spolupracuje s ostravským studiem Českého rozhlasu, kde vytvořil velké množství literárně-dramatických děl.
Barbora Černochová
lektorka divadelního kroužku na Praze 7 (Národní galerie)
Barbora absolvovala DAMU katedru výchovné dramatiky. Od roku 2014 vede literárně-dramatický obor na ZUŠ Klecany. Jako lektorka pracuje v Divadle D21. Jako herečka účinkuje v Divadle Minor a ve studiu Damúza. S kolegyní z DAMU vytvořila autorské představení pro nejmenší pod hlavičkou Divadlo Na kárce. Ve všech těchto sférách se potkává především láska k divadlu a k práci s dětmi a mladými lidmi.
Alena Skálová
lektorka divadelního ateliéru na Praze 6 (KC Kaštan)
Alena vystudovala DAMU, literaturu a doplňující pedagogický program na FFUK. Ve své divadelní praxi potom pokračovala v Británii. Metodami autorského a dokumentárního divadla pracovala se skupinami dětí, mladých lidí a dospělých například v Lantern Theatre v Brigtonu, v divadle Arcola v Londýně nebo v Little Angel Theatre. Alenu baví recyklace materiálů a kombinování divadelních technik jako je předmětné divadlo, stínohra, kolážová animace a pohybové divadlo. Ve svých inscenacích často pracuje se sběrem skutečných příběhů. Více o lektorce na www.alenaskalova.com
Adéla Horáková
lektorka divadelního ateliéru na Praze 4 (Divadlo na Fidlovačce)
Jana Nechvátalová
lektorka divadelního ateliéru v Hradci Králové (Divadlo Drak)
Daniela Grohová
lektorka divadelního ateliéru v Jičíně
Jitka Míčková
lektorka divadelního ateliéru na Praze 8 (Divadlo pod Palmovkou)
Jitka vystudovala střední pedagogickou školu a Katedru výchovné dramatiky na DAMU. Metodám výchovné dramatiky a zážitkové pedagogiky se věnuje již řadu let, a to jako učitelka mateřské školy v Praze, autorka vzdělávacích a zážitkových dílen divadla Minor, lektorka a metodička zážitkových workshopů Post Bellum, školitelka lektorů, pedagogů, studentů SŠ a VŠ. Je zakladatelkou a členkou divadla Na háčku zaměřeného na tvorbu pro děti, ve kterém také tyto principy uplatňuje.
Viktória Pejková
lektorka divadelního kroužku na Praze 1 (Divadlo v Dlouhé)
Viktória je profesionální herečka a performerka. Je absolventkou Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, oboru činoherního herectví pod vedením doc. Oxany Smilkové. Po vysoké škole hostovala v inscenaci M. Proust, Hledání ztraceného času, v režii J. A. Pitinského, v Mahenovém divadle v Brně. Následně strávila tři roky v angažmá v divadle Komorní scéna Aréna v Ostravě, kde působila v mnoha inscenacích. V květnu roku 2022 byla spoluorganizátorkou dvoudenního happeningu Podchod v Ostravě, na kterém také představila, společně se studenty Janáčkovy konzervatoře v Ostravě a spolutvůrci, autorskou performance s názvem Get stuck inside. Zúčastnila se mnoha workshopů, jak pohybových tak i se zaměřením na činoherní nebo filmové herectví. Účinkovala v několika seriálech i studentských filmech. Pracovala ve spolupráci se Slezskou univerzitou v Opavě na dvou audioknihách ve slovenštině, které vyšly ve vydavatelství Větrné Mlýny. Do Prahy ji přivedlo působení v rezidenčním programu s názvem Odolnost pro budoucnost skupiny TANTEHORSE a působení v divadle MANA v inscenaci Slyšel jsem Sovu zavolat své jméno.
Kateřina Dojčánová
lektor divadelního kroužku v Pardubicích
Kateřina vystudovala Katedru výchovné dramatiky na DAMU. Od roku 2022 je učitelkou literárně-dramatického oboru na Základní umělecké škole Karla Malicha v Holicích. Od září 2023 je také divadelní lektorkou ve Východočeském divadle v Pardubicích. Věnuje se i amatérskému divadlu v pardubickém Divadle Exil.
Marcela Švejdová
lektor divadelního kroužku v Plzni
Nina Doubková
lektorka divadelního kroužku v Liberci
Nina vede nejrůznější kroužky dramatické výchovy pro děti a mládež již téměř dvacet let. Na podzim 2021 se stala součástí nového týmu severočeské pobočky Paměti národa v Liberci a spolupodílí se na jejích nejrůznějších projektech jako produkční výstav, eventů pro veřejnost, jako koordinátorka Běhu pro PN nebo sbírky ke Dni válečných veteránů. Od podzimu 2022 vede Divadelní ateliér Liberec (dříve Divadelní kroužek Paměti národa v Liberci) a od jara 2023 působí také jako lektorka workshopů PN na severu Čech. Nina věří, že hledáním spojitostí a kontextu v příbězích, které byly skutečně prožity, je možné historii doopravdy uchopit, pochopit a nalézt k ní opravdový vztah.