Tamara Pomoriški
divadelní režisérka, umělecká vedoucí
Tamara vystudovala Akademii múzických umění v Praze na katedře Alternativní a loutkové divadlo a získala magisterský titul v oboru divadelní režie. Více než deset let se věnuje divadelní tvorbě, převážně s mládeží. Dále se věnuje psaní rozhlasových her pro různé pořady Českého rozhlasu. Od roku 2019 zastává pozici umělecké vedoucí v Divadle Paměti národa, které je součástí organizace Post Bellum.
Zuzana Burdová
koordinátorka
Zuzana má na starosti komunikaci a provoz. Studovala publicistiku se zaměřením na kulturu a sociální a masovou komunikaci. Vyrůstala v divadelním prostředí a sama se aktivně věnuje divadlu od roku 1997. Ráda pracuje s dětmi a mladými lidmi různých věkových kategorií a překládá z němčiny.
Denisa Sobolová
produkční
Denisa vystudovala obor Teorie a dějiny divadla na Masarykově univerzitě v Brně. Od té doby se divadlu intenzivně věnuje, především coby autorka, herečka a produkční. Ve volném čase se věnuje tanci, zpěvu, studiu francouzštiny, tvůrčímu psaní a svůj zájem o historii si doplňuje právě prací pro Divadlo Paměť národa, čímž spojuje své dva velké koníčky a životní náplně zároveň.
Divadelní lektoři:
Tereza Chvátalová
lektorka divadelního kroužku v Brně
Tereza je absolventkou Katedry výchovné dramatiky na DAMU, kam ji přivedl celoživotní zájem o divadlo (ale i vzdělávání), pomalu si ani nepamatuje dobu před tím, než se kolem divadla začala točit. Už za studií působila jako učitelka dramatické výchovy na ZUŠ i v DDM, divadelní lektorka v Divadle D21 a lektorka různých příležitostných workshopů (Noc divadel, Vyšehrátky, …). V současné době intenzivněji spolupracuje s HaDivadlem a Divadlem Polárka jako divadelní lektorka. Věnuje se také propojování dramatické výchovy a literatury, převážně pak propagaci čtenářství a možnostem rozvoje čtenářské gramotnosti dramaticko-výchovnými metodami. Rovněž ji zajímá přednes, tvůrčí psaní i loutky – proto má tak blízko k příběhům lidí, míst i věcí, které můžeme v Divadle Paměti národa společně objevovat.
Daniela Jirmanová
lektorka divadelního kroužku v Ostravě
Daniela vystudovala divadelní vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Po přestěhování z Prahy do Ostravy pracovala jako divadelní dramaturgyně v Divadelní společnost Petra Bezruče a v Divadle loutek Ostrava. Od září 2020 je vedoucí Ateliéru pro divadelní vzdělávání při Národním divadle moravskoslezském.
Tomáš Jirman
lektor divadelního kroužku v Ostravě
Tomáš je absolventem Katedry činoherního divadla (obor herectví) na pražské DAMU. Působil v divadlech v Olomouci, Šumperku a od roku 1983 je členem činoherního souboru Národního divadla moravskoslezského v Ostravě. Kromě hraní se věnuje i režii – divadelní a rozhlasové. Jako interpret i režisér pravidelně spolupracuje s ostravským studiem Českého rozhlasu, kde vytvořil velké množství literárně-dramatických děl.
Nika Nováková
lektorka divadelního kroužku na Praze 1 (Divadlo v Dlouhé)
Nika po gymnáziu vystudovala herectví a autorskou tvorbu na konzervatoři Jaroslava Ježka, obor hudebně-dramatický. Autorskou tvorbu dále rozvinula na DAMU, katedře autorské tvorby a pedagogiky. Nyní dokončuje studium na katedře výchovné dramatiky. Dlouhodobě se věnuje pedagogické a divadelní práci s dětmi a mládeží. Je pedagogem Pražské konzervatoře, metodikem oboru dramatická výchova. Působí jako porotkyně recitačních soutěží. Od studií na konzervatoři se věnuje divadelním improvizacím. Je herečkou divadla Kampa.
Barbora Černochová
lektorka divadelního kroužku na Praze 1 (Divadlo Bez Zábradlí)
Barbora absolvovala DAMU katedru výchovné dramatiky. Od roku 2014 vede literárně-dramatický obor na ZUŠ Klecany. Jako lektorka pracuje v Divadle D21. Jako herečka účinkuje v Divadle Minor a ve studiu Damúza. S kolegyní z DAMU vytvořila autorské představení pro nejmenší pod hlavičkou Divadlo Na kárce. Ve všech těchto sférách se potkává především láska k divadlu a k práci s dětmi a mladými lidmi.
Alena Skálová
lektorka divadelního kroužku na Praze 6 (KC Kaštan)
Alena vystudovala pražskou DAMU, literaturu a doplňující pedagogický program na FFUK. Ve své divadelní praxi potom pokračovala v Británii. Metodami autorského a dokumentárního divadla pracovala se skupinami dětí, mladých lidí a dospělých například v Lantern Theatre v Brigtonu, v divadle Arcola v Londýně nebo v Little Angel Theatre. Alenu baví recyklace materiálů a kombinování divadelních technik jako je předmětné divadlo, stínohra, kolážová animace a pohybové divadlo. Ve svých inscenacích často pracuje se sběrem skutečných příběhů. Více o lektorce na www.alenaskalova.com
Petr Veselý
lektor divadelního kroužku na Praze 4 (Divadlo na Fidlovačce)
Jitka Míčková
lektorka divadelního kroužku na Praze 8 (Divadlo pod Palmovkou)
Jitka vystudovala střední pedagogickou školu a Katedru výchovné dramatiky na DAMU. Metodám výchovné dramatiky a zážitkové pedagogiky se věnuje již řadu let, a to jako učitelka mateřské školy v Praze, autorka vzdělávacích a zážitkových dílen divadla Minor, lektorka a metodička zážitkových workshopů Post Bellum, školitelka lektorů, pedagogů, studentů SŠ a VŠ. Je zakladatelkou a členkou divadla Na háčku zaměřeného na tvorbu pro děti, ve kterém také tyto principy uplatňuje.
Viktória Pejková
lektorka divadelního kroužku na Praze 11 (KC Kaštan)
Viktória je profesionální herečka a performerka. Je absolventkou Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, oboru činoherního herectví pod vedením doc. Oxany Smilkové. Po vysoké škole hostovala v inscenaci M. Proust, Hledání ztraceného času, v režii J. A. Pitinského, v Mahenovém divadle v Brně. Následně strávila tři roky v angažmá v divadle Komorní scéna Aréna v Ostravě, kde působila v mnoha inscenacích. V květnu roku 2022 byla spoluorganizátorkou dvoudenního happeningu Podchod v Ostravě, na kterém také představila, společně se studenty Janáčkovy konzervatoře v Ostravě a spolutvůrci, autorskou performance s názvem Get stuck inside. Zúčastnila se mnoha workshopů, jak pohybových tak i se zaměřením na činoherní nebo filmové herectví. Účinkovala v několika seriálech i studentských filmech. Pracovala ve spolupráci se Slezskou univerzitou v Opavě na dvou audioknihách ve slovenštině, které vyšly ve vydavatelství Větrné Mlýny. Do Prahy ji přivedlo působení v rezidenčním programu s názvem Odolnost pro budoucnost skupiny TANTEHORSE a působení v divadle MANA v inscenaci Slyšel jsem Sovu zavolat své jméno.